Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Απάντηση στον Γιάννη Μπουτάρη

Εγκωμιαστικό πρωτοσέλιδο σήμερα η Hurriyet για τον "διαφωτιστή" Μπουτάρη. Η Hurriyet είναι η εφημερίδα που καθ' υπόδειξην των μυστικών υπηρεσιών της γείτονος πυροδότησε το επεισόδιο των Ιμίων με τον θάνατο των Ελλήνων αξιωματικών. Πες μου τους φίλους σου...

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά σ’ ένα από τα ενδιαφέροντα χωρία της συνέντευξης Μπουτάρη στην Ελευθεροτυπία που κίνησε το ενδιαφέρον της Hurriyet και θα ακολουθήσουν οι απαντήσεις:


Μπουτάρης: «Είναι μερικά πράγματα που δεν τα ξέρει η Θεσσαλονίκη γιατί δεν διαβάζει Ιστορία. Η πλατεία Ελευθερίας ονομάστηκε έτσι από τον Κεμάλ Ατατούρκ. Εκεί ξεκίνησε η Επανάσταση των Νεότουρκων. Στην πλατεία αυτή σκοπεύω να κάνω υπόγειο πάρκινγκ τετραώροφο και επάνω μνημεία για τους Εβραίους Θεσσαλονικείς μάρτυρες και την Επανάσταση των Νεότουρκων».

Ελευθεροτυπία: Με στόχο;

Μπουτάρης: «Να έρθουν 300.000 Τούρκοι και 300.000 Εβραίοι να προσκυνούν τα πατρογονικά τους. Πώς πάμε εμείς στην Κωνσταντινούπολη, προσκυνάμε την Αγια-Σοφιά και χώνουμε τα ωραία μας λεφτά; Στις 26 Οκτωβρίου έφυγαν από τη Σαλονίκη 5.000 και πήγανε στην Πόλη. Θα μας πέσει άσχημα να έρχονται και εδώ; Ας πιστεύουν ό,τι θέλουν -άσε που δεν μπορείς να αρνηθείς την Ιστορία, ότι αυτοί οι άνθρωποι ζούσαν εδώ».

300.000 Σελτζούκοι τουρίστες με ένα μνημείο!

Οι ισχυρισμοί του νέου δημάρχου της συμπρωτεύουσας είναι επιεικώς αστείοι, ακόμα και στο «πρακτικό» σημείο που καμώνεται πως τον ενδιαφέρει. Επιπλέον, το «διάβασμα» της Ιστορίας με το οποίο υποτίθεται ότι ασχολείται πρέπει να είναι απολύτως ξένο γι’ αυτόν.

Πρώτον: Ισχυρίζεται ότι με ένα μνημείο που θα στήσει στους Νεότουρκους θα προσελκύσει 300.000 Τούρκους τουρίστες – όπως κάνουμε αντιστοίχως εμείς οι Έλληνες που επισκεπτόμαστε την Κωνσταντινούπολη και «χώνουμε τα ωραία μας λεφτά». Αφήνοντας κατά μέρος την έκφραση «χώνουμε ωραία λεφτά» που μαρτυρά τα σεβαστά αποθέματα… καλλιέργειας και ρομαντισμού που διαθέτει ο νέος δήμαρχος, ας πάμε στο πρακτικό.

Οι Έλληνες επισκέπτονται κατά χιλιάδες την Πόλη για να καταβάλλουν έναν ψυχικό οβολό - φόρο τιμής σε προγονική εστία και για να δουν τα απομεινάρια της πρωτεύουσας μιας Αυτοκρατορίας - υπερχιλιετούς ακτινοβολίας- που μιλούσε ελληνικά. Πηγαίνουν για να αντικρίσουν μνημεία με θρησκευτικό και ιστορικό φόρτο που τους μιλούν κατευθείαν στην καρδιά όπως είναι η Αγία Σοφία, η Στήλη του Κωνσταντίνου, τα απομεινάρια του Ιπποδρόμου, η Στήλη των Όφεων, το Οικουμενικό Πατριαρχείο και άλλα σημεία Ελληνισμού και Ορθοδοξίας ων ουκ έστιν αριθμός.

Νεοπασοκικός πατριωτισμός

Ο Μπουτάρης θα προσελκύσει μυριάδες Τούρκων με ένα μνημείο που θα φτιάξει; Για τι είδους αρχιτεκτονικό και αισθητικό θαύμα θα πρόκειται; Θα είναι κάτι αντάξιο της Ακροπόλεως; Φυσικά και όχι. Η κοινή λογική μας λέει ότι ένα μονάχο μνημείο, στήλη, άγαλμα, σύνθεση δεν δύναται να αποτελέσει τόσο ισχυρό πόλο έλξης για να ξεκουβαλήσει δεκάδες χιλιάδες απογόνους του Τοπάλ Οσμάν από τις έδρες τους ώστε να «χώσουν τα ωραία τους λεφτά» στην Θεσσαλονίκη. Άρα ή ο κ. Μπουτάρης δεν έχει και τόσο καλή επαφή με την πραγματικότητα και την λογική ή μεταμφιέζει τον προσωπικό του ίμερο για τους Νεότουρκους με οικονομικό επίχρισμα.

Ωστόσο, η διατύπωση της συλλογιστικής του είναι δηλωτική της νοοτροπίας και των πολιτικών αντιλήψεων του ανδρός. Το σκεπτικό «χώσιμο ωραίων… λεφτών πάση θυσία» είναι απολύτως εναρμονισμένο με τον «πατριωτισμό» του γκισέ της εφορίας που ευαγγελίζεται ο Γιώργος Παπανδρέου, πολιτικός πάτρωνας του κ. Μπουτάρη. Ο «νέος πασοκικός πατριωτισμός» είναι αποκομμένος από τα σύμβολα, τα ήθη, τα έθιμα, τις νίκες, τις ήττες και τους ποταμούς αίματος που άφησε στο διάβα της η ιστορική περιπέτεια των Ελλήνων. Όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για όλα τα παραπάνω αλλά σκοπεύει με πρόγραμμα και με γρήγορους ρυθμούς να τα απαλείψει από τις δέλτους της συλλογικής μνήμης μας. Ο αποχρωματισμός των παρελάσεων, η απαλοιφή του προσδιορισμού «Εθνικού / Εθνικής» από τις ονομασίες των υπουργείων, η φιλοκεμαλική νεωτερικότητα που εκφράζεται από την ιστορική πρόταση του δραγωνικού ρεπουσισμού όπου το θύμα εξισώνεται με τον θύτη, βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη του πνευματικού μενού που σερβίρεται στο εστιατόριο της «πράσινης ανάπτυξης» που αναδεικνύει πολιτικούς… σεφ σαν τον κ. Μπουτάρη.

«Γενναία κόντρα» με τους «μουτζαχεντίν»

Στην φωτογραφία ο Πολωνός μηχανικός Πιοτρ Σάντσακ. Τον Φεβρουάριο του 2009 τον αποκεφάλισαν οι ταλιμπάν που τον απήγαγαν στο βορειοδυτικό Πακιστάν.

Ακόμα ένα ιλαροτραγικό χαρακτηριστικό της κοσμαντίληψης των ανωτέρω είναι ο εύκολος αφορισμός που εκστομίζεται εναντίον ζηλωτών ή ζηλωτοφανών Ορθόδοξων ιερωμένων ως «μουτζαχεντίν – ταλιμπάν» την ίδια στιγμή που οι ίδιοι άνθρωποι επινοούν δεκάδες ανυπόστατες δικαιολογίες για την συμπεριφορά των κανονικότατων μουτζαχεντίν και ταλιμπάν! Όταν κάποιος ορθόδοξος ιερέας διατυπώνει μια «σκληρή» λέξη, φράση, συλλογιστική εναντίον μας είναι σκοταδιστής και «μουτζαχεντίν». Όταν ένας έξαλλος ιμάμης απειλεί με αντίποινα, εξεγέρσεις και άλλα τινά την ελληνική κοινωνία, σύμφωνα με τον φωταδιστικό μπουταρισμό… «υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματά του». Φυσικά, εκτός από τα ιδεολογήματα που έχει ενσωματώσει ο «νεανικός τρέντουλας» κ. Μπουτάρης στον όποιο πνευματικό του οπλοστάσιο, υπάρχει και το ένστικτο της επιβίωσης και ο οδοδείκτης που κατευθύνει ένα πολιτικό όχημα στην λεωφόρο της τζάμπα μαγκιάς.
Αν σκυλοβρίσουμε, ειρωνευτούμε, σαρκάσουμε τον Άνθιμο δεν θα πάθουμε και τίποτα σοβαρό. Κάτι θα πει στα κανάλια, θα γκρινιάξει, οι δικοί μας θα τον ειρωνευτούν (στοχεύοντας στο να τον ταυτίσουν με τους πιστούς και την ίδια την πίστη), αλλά τελικά θα παραμείνουμε αλώβητοι. Αν όμως κάνουμε την αποκοτιά να τα βάλουμε ακόμα και με κάποιον μετριοπαθή, ελαφρώς σκληροπυρηνικό ή απόλυτα ακραίο ιμάμη, ενδέχεται να εκδώσει φετφά (απόφαση που βγάζει ισλαμική θρησκευτική αρχή) σε βάρος μας και να γίνουμε πυροτέχνημα ή.. φέτες. Άρα, όλοι οι τζάμπα μάγκες του ντουνιά, τον Άνθιμο βάζουν στην γωνιά. Είπαμε, είμαστε τρέντουλες όχι κορόιδα.

Κεμαλοναζί και Ναζί σφαγείς

Διαπράττοντας ένα θεαματικό ιστορικό άλμα ο κ. Μπουτάρης, προσπέρασε με άνεση αιώνες Οθωμανικής κατοχής και πάει κατευθείαν στο ψητό. Την απόδοση τιμής και μνήμης στους Νεότουρκους. Στην συνέντευξή του λέει πονηρά: «Ας πιστεύουν ό,τι θέλουν -άσε που δεν μπορείς να αρνηθείς την Ιστορία, ότι αυτοί οι άνθρωποι ζούσαν εδώ». Οι Νεότουρκοι κ. Μπουτάρη δεν είχαν υπό την κατοχή τους την Θεσσαλονίκη περισσότερα από τέσσερα χρόνια – περίπου όσο οι Ναζί στην Ελλάδα. Στην Θεσσαλονίκη ζούσαν Οθωμανοί, όχι Νεότουρκοι. Τον Ιούλιο του 1908, μέχρι να εφοδεύσουν ο Νιαζί Μπέης από τη Ρέσνα (Σκόπια) και ο Εμβέρ Πασάς από το Σιδηρόκαστρο, η Θεσσαλονίκη βρισκόταν υπό την κατοχή των Οθωμανών. Συνεπώς ο κ. Μπουτάρης θέλει να κάνει ένα μνημείο για να τιμήσει μια κατοχική δύναμη τετραετίας η οποία στη συνέχεια όταν ισχυροποιήθηκε κατέσφαξε εκατομμύρια μειονοτικών (αλλά και πλειοψηφιών) στην ευρύτερη Ανατολία. Με την ίδια λογική πρέπει να κάνει κι ένα μνημείο στους Ναζί κατακτητές και τους Βούλγαρους συνεργάτες τους μια και στον πλανήτη υπάρχουν εκατομμύρια νεοναζί και από την ανέγερση του μνημείου θα γλυκαθούν αρκετά ώστε να έρχονται να «χώνουν τα ωραία τους λεφτά» στην Θεσσαλονίκη. Τέλος να σημειώσουμε ότι οι Νεότουρκοι με την κεμαλική μετεξέλιξή τους, το σύγχρονο τουρκικό κράτος, δεν έχει ζητήσει ούτε μισή συγγνώμη από τα εκατομμύρια των θυμάτων του. Δεν έχει ανασκευάσει ούτε μία από τις πολιτικές που πλημμύρισαν με μνήματα τις γαίες που κατέχει. Δεν έχει πληρώσει ούτε μια τουρκική λίρα αποζημίωση στις αναρίθμητες οικογένειες που διέλυσε, σκόρπισε, ατίμασε. Αντίθετα τιμάει με εθνικές εορτές, παράτες και λογύδρια τους σφαγείς. Αυτό το κράτος συνεχίζει και διευρύνει τους ζοφερούς ορίζοντες των γενοκτόνων ιδρυτών του με τα ειδικά κυάλια του νέο-οθωμανισμού του κ. Νταβούτογλου και τέρπεται με τις ζεϊμπεκιές του κ. Παπανδρέου που γουστάρει Μπουτάρη.
Εν κατακλείδι: ο κ. Μπουτάρης δεν ασελγεί μόνο εις βάρος της μνήμης των δολοφονημένων από τον Κεμαλισμό αλλά εναντιώνεται και στην κοινή λογική.

ΥΓ: Το υπόγειο τετραώροφο πάρκινγκ που υπόσχεται ότι θα φτιάξει ο κ. Μπουτάρης στην πλατεία Ελευθερίας, κάτω από τα μνημεία των κεμαλοναζί θα του χρειαστεί… για να παρκάρει το καλάμι του.
http://adiavroxoi.blogspot.com/2010/11/boutaris-ataturk.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου