Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

"Ο Θεός με ξέρει"

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Τι σημαίνουν τα λόγια "ο Θεός με ξέρει"; Τα άκουσα από κάποιον απλό άνθρωπο, που πάντοτε τον θυμάμαι. Δεν ξέρω τι σημαίνουν τα λόγια αυτά. Εκείνο που ξέρω είναι ότι ο άνθρωπος που τα είπε είναι ένας ταπεινός άνθρωπος.

Θυμάμαι είχε πει επί λέξει, "ο Θεός με ξέρει και έχει μια θέση για μένα εκεί πάνω στον ουρανό."

Έναν άλλον επίσης απλόν άνθρωπο τον θυμάμαι πάντα για τα λόγια που είπε όταν τον εξήταζαν ως μάρτυρα στο δικαστήριο. Ο δικηγόρος του είπε, "πρόσεξε ορκίστηκες στο Ευαγγέλιο, πρέπει να πεις την αλήθεια." "Θεός με βλέπει", είπε ο άνθρωπος.

Πάντοτε χαιρόμουν να γνωρίζω καλούς ανθρώπους. Από παιδί ακόμα ένιωθα ιδιαίτερη χαρά όταν συναντούσα ανθρώπους που τους διέκρινε από τους άλλους η καλοσύνη και η ευγένεια. Τίποτε δεν υπήρχε πιο ωραίο για μένα από την καλοσύνη και την ευγένεια του ανθρώπου. Ίσως γιατί ο Θεός μου χάρισε αυτή τη μεγάλη εύνοια να περιστοιχίζομαι όταν ήμουν παιδί από καλούς ανθρώπους, για την οποία Του οφείλω μεγάλη ευγνωμοσύνη. Ποτέ δεν ζήτησα κάτι άλλο πέρα από αυτό, από την καλοσύνη και την ευγένεια.

Θα μπορούσα να πω ότι γεννήθηκα για να αναζητώ καλούς ανθρώπους. Η αναζήτησή μου αυτή σημάδεψε όλη τη ζωή μου. Ακόμα και στα βιβλία που μου άρεσαν ή στα ταξίδια που έκανα στο εξωτερικό ή στην εργασία μου εκείνο που προείχε, εκείνο που ήταν αξιοσημείωτο για μένα ήταν να γνωρίζω καλούς ανθρώπους Στο εξωτερικό όταν πήγα διαπίστωσα ότι δεν με ενδιέφεραν τα μουσεία ή τα άλλα αξιοθέατα. Εγώ επιδίωκα να γνωρίσω καλούς ανθρώπους. Κι όταν ζητάς κάτι συνήθως το βρίσκεις, όταν ζητάς κάτι με όλη σου την καρδιά, ο Θεός σου το δίδει. "Ζητάτε και θα σας δοθεί", είπε ο Κύριος Ιησούς.

Από παιδί αγαπούσα τις αυτοβιογραφίες αξιοσημείωτων ανθρώπων. Στην αρχή δεν μπορώ να πω ότι η αναζήτησή μου αυτή ήταν εύκολη. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα με βασάνιζε η συμπόνια, για τους καλούς ανθρώπους, που έπασχαν από κάτι, που ήταν γέροι ή φτωχοί. Όσον αφορά τα καλά βιβλία, χωρίς οδηγό είναι δύσκολο να τα βρεις, γιατί ήταν σπάνια εκεί όπου τα αναζητούσα, δηλαδή στα κοσμικά βιβλία.

Όταν ένα καλός άνθρωπος με οδήγησε στην Πίστη στο Χριστό βρέθηκα μπροστά σε ένα ολόκληρο θησαυρό βιβλίων με το πιο πολύτιμο από όλα το Ευαγγέλιο. Φαντασθείτε τι χαρά έκανα όταν βρήκα ένα βιβλίο, μια αυτοβιογραφία που αρχίζει με τα λόγια, «Πιστεύω στο Θεό».
Στην Ορθοδοξία αγαπάμε τους βίους των αγίων, παρά τη σχολαστική θεολογία. Η Ορθόδοξη Πίστη είναι ζωή όχι σκέψεις και θεωρίες.

Όταν έλαβα το έγγραφο του πρώτου διορισμού μου στο νησί της Καλύμνου, αγόρασα έναν τουριστικό οδηγό για να διαβάσω για την Κάλυμνο. Ήταν ένας τουριστικός οδηγός της Ελλάδος. Διάβασα για διάφορα μέρη, ιδίως για νησιά. Για όλα έγραφε για τα αξιοθέατα, για τους αρχαιολογικούς τόπους, για τα προϊόντα που παράγει, για το εμπόριο κ.α. Για την Κάλυμνο δεν έγραφε τίποτε για όλα αυτά. Το μόνο που έγραφε ήταν ότι έχει αξιοσημείωτους ανθρώπους!

Πάντα θυμάμαι τον παππού μου Αγγελάκη. Έκανε κάθε φορά αυτήν την ευχή, στο Θεό ν΄ αρέσει. Δεν γνώρισα καλύτερο άνθρωπο στη ζωή μου από αυτόν, και ίσως δεν αγάπησα άλλον πιο πολύ από αυτόν. Βέβαια είναι διαφορετική η αγάπη για τον πατέρα και την μητέρα.

Αλλά τι σημαίνουν τα λόγια "ο Θεός με ξέρει". Πώς μπορούμε να ξέρουμε ότι ο Θεός μας ξέρει όταν δεν ξέρουμε ούτε τον ίδιο τον εαυτό μας . Ο άνθρωπος γνωρίζεται από το σώμα του. Τις απέραντες εκτάσεις που υπάρχουν μέσα στην ψυχή του είναι αδύνατον να τις ξέρει κανείς. Μόνον ο Θεός τις γνωρίζει.

Μήπως τα λόγια "ο Θεός με ξέρει" σημαίνουν ότι ο Θεός ξέρει ότι Τον αγαπάμε γιατί αγαπάμε τους καλούς ανθρώπους;

http://moschoblog.blogspot.com/2011/07/blog-post_27.html

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου