Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2011

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ για παιχνίδι

Προς ΚΑΙΣΣΑ και τους διανεμητές του επιτραπέζιου «GRAFFITI πες το με ένα σκίτσο!».

Διαμαρτύρομαι έντονα, για το περιεχόμενο/κείμενο κάποιων καρτών στο παιχνίδι «GRAFFITI πες το με ένα σκίτσο!» της ΚΑΙΣΣΑ, Οικογενειακά. Διαφημίζεται σαν παιδικό επιτραπέζιο για ηλικίες 12+.

Στις κάρτες «Δύσκολα/Εύκολα» συμπεριλαμβάνονται και κάποιες με τις εξής λέξεις σαν στοιχείο για ζωγραφική: «ΒΙΑΓΚΡΑ», «ΣΕΞΟΒΟΜΒΑ», «SEX SHOP», «ΜΑΡΙΧΟΥΑΝΑ», «ΧΑΡΕΜΙ» - «ΦΟΝΟΣ», «ΤΡΑΠΕΖΑ ΣΠΕΡΜΑΤΟΣ», «ΕΡΩΤΑΣ».

Θα πρέπει να ντρέπεστε που παράγεται ή προωθείτε τέτοιο παιχνίδι!

Τα Άγια Θεοφάνεια και το θαύμα στον Ιορδάνη

Στα Θεοφάνεια (επίσης Θεοφάνια ή Φώτα), που εορτάζονται στις 6 Ιανουαρίου, τιμούμε και θυμόμαστε την Βάπτιση του Ιησού Χριστού. Η λέξη Θεοφάνεια σημαίνει φανέρωση/αποκάλυψη του Θεού και αναφέρεται στην φανέρωσητης Αγίας Τριάδας που έγινε κατά την Βάπτιση του Χριστού.
Η αρχαιότερη αναφορά στη γιορτή των Θεοφανείων που έχει διασωθεί είναι από τον Κλήμη Αλεξάνδρειας. Στην Πρωτοχριστιανική Εκκλησία και μέχρι τον τέταρτο αιώνα μ.Χ. οι Χριστιανοί γιόρταζαν την ίδια μέρα τα
Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια, τιμώντας επίσης την ίδια μέρα την προσκύνηση του Χριστού από τους Ποιμένες και τους Τρεις Μάγους.

Γέροντα, γιατί οι άνθρωποι νοιώθουνε σήμερα ανασφάλεια;

Ο κόσμος μοιάζει σήμερα, σαν μια κοχλάζουσα χύτρα ταχύτητος, με πολλές βαλβίδες! Θα σκάσει εδώ, θα σκάσει εκεί. Προσεύχεσθε μη γίνει μ' εμάς η αρχή. Nα ζήτε όσο μπορείτε πιο απλά. Μη δυσκολεύετε από μόνοι σας τη ζωή σας. Οι πολλές ευκολίες κάνουν δέσμιους τους ανθρώπους σήμερα.

- Γέροντα, γιατί οι άνθρωποι νοιώθουνε σήμερα ανασφάλεια;

- Γιατί όλοι είμαστε ασφαλισμένοι! Ασφαλίζουμε το αυτοκίνητό μας, το σπίτι μας, τη ζωή μας. Κάνοντας λοιπόν την κοσμική ασφάλεια, παραμερίζουμε την προστασία και Πρόνοια του Θεού!

...και τον Σταυρό τον έπιασε!

Ήταν τότε, πρίν από χρόνια, το παιδί άρρωστο. Η μάνα σαν είδε κι απόειδε πώς οι γιατροί δεν το γιάνανε, έβγαλε την ποδιά της, εύπρέπισε τον κότσο της, στέριωσε τη μαντήλα στο κεφάλι της. Απέ άναψε την καντήλα και παρακαλέθηκε.

Χριστέ μου, να γιάνει ό Στράτος μου! Σώσε τον, Παναγία μου! Τάμα σου κάνω, εννιάχρονος να πέσει για τη χάρη Σου στη θάλασσα, να βουτήξει ανήμερα τα Φώτα να πιάσει τον τίμιο Σταυρό Σου.
Απέ ή μάνα - ή καπετάνισσα- έβαλε σαράντα μέρες το εικόνισμα της Μεγαλόχαρης πάνω στην Αγία Τράπεζα. Έκανε και το σαρανταλείτουργο. Καί τώρα πού έγιανε το παιδί καί τώρα πού τα 'κλεισε πια τα εννιά του χρόνια, καιρός να γίνει καί το τάμα.
Τα φώτα ήταν αύριο...

Φύλαγε τον κήπο. Κράτα τ΄ άγρια ζώα μακριά

Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

Πώς φυλάγεις τον κήπο, που συμβολίζει την καρδιά σου; Πώς κρατάς τ΄ άγρια ζώα μακριά; Άγρια ζώα είναι ο θυμός, η μνησικακία, η ζήλια, η φιληδονία κ.α.

Μια ιστορία μιλάει για κάποιον κλέφτη που πήγε το βράδυ στο βουνό, στην καλύβα ενός ασκητή να κλέψει και δεν βρήκε τίποτα. Ο ασκητής φύλαττε την καλύβα του με το να μην έχει τίποτα σ’ αυτήν από τα πράγματα εκείνα που τα κλέβουν οι κλέφτες.

Αν μιμηθείς τον ασκητή θα φυλάγεις τον κήπο της ψυχής σου με το να μην έχεις σ΄ αυτόν τίποτε από αυτά που χρησιμεύουν ως τροφή στ΄ άγρια ζώα.

Γιατί βαπτίστηκε ο Χριστός;

Αεροφωτογραφία τού Ιορδάνη ποταμού
στήν εκβολή του πρός τήν θάλασσα τής Γαλιλαίας.
ΣHMEPA, τελειώνει το Δωδεκαήμερο. Δωδεκαήμερο είναι ο κύκλος των χαρμοσύνων εορτών, που αρχίζουν με τή γέννησι του Xριστού και τελειώνουν με τη βάπτισί του. Oι ημέρες είναι δώδεκα αν αφαιρεθεί η νηστήσιμος παραμονή των Φώτων.
Tην ημέρα των Xριστουγέννων είδαμε το Xριστό νήπιο στό σπήλαιο.
Tήν 1η Iανουαρίου τον είδαμε βρέφος οκτω ημερών να περιτέμνεται και να λαμβάνει το όνομα Iησούς. Kαι σήμερα τον βλέπουμε «άνδρα τέλειον» (Eφ. 4,13), σε ηλικία τριάντα ετών, που έρχεται στα Iορδάνεια ρείθρα να βαπτισθεί.
Γύρω από τη βάπτιση δημιουργούνται ορισμένα ζητήματα, τα οποία θέλουν εξήγηση.

ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΜΗΤΕΡΕΣ !! Συλλογικὴ παραφροσύνη… - ἀπὸ τὸ κακὸ στὸ χειρότερο!

Τὸ Εὐρωπαϊκὸ Συμβούλιο ὑποδεικνύει τὴν ὑποβολὴ ἀποφάσεως 12267, διὰ τῆς ὁποίας μεταξὺ ἄλλων συνιστᾶται νὰ καταπολεμηθῇ ὡς σεξιστικὴ στερεοτυπία (!) ἡ χρῆσις τοῦ ὅρου «μητέρα» . Συνιστᾶται λοιπὸν ἡ παράκαμψις τῆς χρήσεως τῆς ἐννοίας αὐτῆς, ὡς ἀνασταλτικῆς τῆς «ἰσότητος τῶν φύλων». Ἔτσι ἀξιολογεῖται ὁ ῥόλος τῆς μητέρας ὡς παθητικὴ λειτουργία.

Ἰδιαιτέρως «προωδευμένη» ἐπ᾿ αὐτοῦ προκύπτει ἡ Ἑλβετία. Συμφώνως πρὸς νέαν ὁδηγίαν περὶ τῆς ὑπηρεσιακῶς ἐνδεικνυμένης γλώσσης, ἐμπίπτει ἡ χρῆσις τῶν ἐννοιῶν «πατέρας» καὶ «μητέρα» εἰς τὴν κατηγορίαν τῶν καλουμένων «ἐννοιῶν διακρίσεων»· συνεπῶς τὰ παιδιὰ δὲν θὰ μποροῦν ἐπισήμως νὰ ἔχουν πατέρα καὶ μητέρα ἀλλὰ «γονεϊκὰ μέρη» ἢ «α΄ καὶ β΄ γονικὸ» ὡς γονεῖς. «Ἡ ὁδηγία εἶναι ὑποχρεωτικὴ προκειμένου περὶ ὑπηρεσιακῶν δημοσιευμάτων καὶ ἐγγράφων», ἐξήγησε ἡ Isabel Kamber, ὑποδιευθύντρια τοῦ Γερμανικοῦ τομέως τῆς Κεντρικῆς Γλωσσικῆς Ὑπηρεσίας τῆς ὁμοσπονδιακῆς καγκελαρίας τῆς Ἑλβετίας.

Σχέση Μικρού και Μεγάλου Αγιασμού

Με τη ευκαιρία της μεγάλης δεσποτικής εορτής των Θεοφανείων και της κατ' αυτήν τελέσεως του Μεγάλου Αγιασμού, επιθυμούμε ν' αναφερθούμε στη σχέση αυτή του Μεγάλου, ως λέγεται, Αγιασμού, προς τον αποκαλούμενο Μικρό Αγιασμό, ο οποίος τελείται σε κάθε άλλη περίπτωση π.χ. Πρωτομηνιά, εγκαινισμούς οίκων, καταστημάτων κ. ά., με σκοπό να συμβάλλουμε στη αποφυγή των πολλών παρανοήσεων, αλλά και στην εξάλειψη των λανθασμένων απόψεων και εθιμικών διατάξεων σχετικά με τη σύγκριση των δύο Αγιασμών και την χρήση τους.

Οδηγό σ' αυτήν την προσπάθεια θα έχομε έναν από τους κυριώτερους εκπροσώπους της Φιλοκαλικής αναγέννησης του 18ου αιώνος, του κινήματος δηλ. των Κολλυβάδων, των Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο, ο οποίος είχε ασχοληθεί με το θέμα εκτενώς.