Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Το μάλωμα και ο έπαινος του παιδιού

Οι γονείς πρέπει να προσέχουν πολύ να μη μαλώνουν τα παιδιά τους το βράδυ, γιατί το βράδυ τα παιδιά δεν έχουν με τι να διασκεδάσουν την στενοχώρια τους και η μαυρίλα της νύχτας την μαυρίζει πιο πολύ. Αρχίζουν να σκέφτωνται πώς να αντιδράσουν, ψάχνουν διάφορες λύσεις, μπαίνει στην μέση και ο διάβολος, και μπορεί να φθάσουν στην απελπισία. Την ημέρα, και να πουν τα παιδιά: «θα κάνω αυτό ή εκείνο», θα βγουν έξω, θα ξεχαστούν, οπότε διασκεδάζεται η στενοχώρια.

- Γέροντα, το ξύλο βοηθάει τα παιδιά να διορθωθούν;

Η αρχή του τέλους της ξένης επιβουλίας είναι το χτύπημα του Λόγου από τον Ιγνάτιο

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Η αρχή του τέλους της ξένης επιβουλίας είναι το χτύπημα του Λόγου. Η ξένη επιβουλία χτυπάει την Οικονομία, τον πολιτισμό, την Πίστη. Τελευταίο χτύπημα είναι το χτύπημα του Λόγου. Ήδη το χτύπημα του Λόγου άρχισε με τον Ιγνάτιο. Σύμφωνα με τις Γραφές το χτύπημα του Λόγου είναι η αρχή του τέλους της ξένης επιβουλίας.

Επίσκοποι, όπως ο Ιγνάτιος , αποφασίζουν και ενεργούν κατά την ιδιορρυθμία τους σαν να είναι ο Λόγος του Θεού, η Θεία Λατρεία και η εν γένει μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας ο δικός τους προσωπικός αμπελών. Θέτουν εαυτούς υπεράνω Προφητών, Αποστόλων, Ευαγγελιστών, Πατέρων, Διδασκάλων, Οικουμενικών Συνόδων, Τοπικών Συνόδων και αγνοούν ότι είναι απλοί εργάτες του αμπελώνος του Κυρίου.

Η εξομολόγηση κόβει τα δικαιώματα του διαβόλου

Να πάνε τουλάχιστον οι άνθρωποι σε έναν Πνευματικό να εξομολογηθούν, να φύγη η δαιμονική επίδραση, για να μπορούν να σκέφτωνται λιγάκι. Τώρα δεν μπορούν ούτε να σκεφθούν από την δαιμονική επίδραση. Η μετάνοια, η εξομολόγηση κόβει το δικαίωμα του διαβόλου. Πριν λίγο καιρό, ήρθε στο Άγιον Όρος ένας μάγος και έφραξε με πασσαλάκια και δίχτυα όλο τον δρόμο, εκεί σε μια περιοχή κοντά στο Καλύβι. Αν περνούσε από ‘κεί μέσα ένας ανεξομολόγητος, θα πάθαινε κακό. Δεν θα ήξερε από πού του ήρθε. Μόλις τα είδα, κάνω τον Σταυρό μου και περνώ από μέσα· τα διέλυσα. Μετά ο μάγος ήρθε στο Καλύβι, μου είπε όλα τα σχέδιά του και έκαψε τα βιβλία του. Σε έναν που είναι πιστός, εκκλησιάζεται, εξομολογείται, κοινωνάει, ο διάβολος δεν έχει καμμιά δύναμη, καμμιά εξουσία. Κάνει μόνο λίγο «κάφ-κάφ» σαν ένα σκυλί που δεν έχει δόντια. Σε έναν όμως που δεν είναι πιστός και του δίνει δικαιώματα, έχει μεγάλη εξουσία. Μπορεί να τον λιντσάρη· έχει δόντια και τον ξεσκίζει. Ανάλογα με τα δικαιώματα που του δίνει μια ψυχή, είναι και η εξουσία του επάνω της.

Σκίτσο του Ανδρέα Πετρουλάκη

Η αληθινή μαγεία και η ποιητική νοημοσύνη του Παπαδιαμάντη

... Nα πού βρίσκεται η αληθινή μαγεία του Παπαδιαμάντη. Δε ζητά να τεντώσει τα νεύρα μας, να σείσει πύργους και να επικαλεστεί τέρατα. Οι νύχτες του, ελαφρές σαν το γιασεμί, ακόμη κι όταν περιέχουν τρικυμίες, πέφτουν επάνω στην ψυχή μας σαν μεγάλες πεταλούδες που αλλάζουν ολοένα θέση, αφήνοντας μια στιγμή να δούμε στα διάκενα τη χρυσή παραλία όπου θα μπορούσαμε να 'χαμε περπατήσει χωρίς βάρος, χωρίς αμαρτία. Είναι εκεί που βρίσκεται το μεγάλο μυστικό, αυτό το "θα μπορούσαμε" είναι ο οίακας που δε γίνεται να γυρίσει, μόνο μας αφήνει με το χέρι μετέωρο ανάμεσα πίκρα και γοητεία, προσδοκώμενο και άφταστο. "Σα να 'χανε ποτέ τελειωμό τα πάθια και οι καημοί του κόσμου".

Το μεγάλο παιχνίδι

Από την ΚΥΡΑ ΑΔΑΜ

Το Ισραήλ προχώρησε σε μια άνευ προηγουμένου πρόκληση απέναντι στην Κύπρο: Ο ισραηλινός ενεργειακός κολοσσός Delek Group, που κατέχει ήδη σημαντικό ποσοστό συμμετοχής στα άκρως ελπιδοφόρα υποθαλάσσια κοιτάσματα υδρογονανθράκων στη θαλάσσια περιοχή του Ισραήλ, κάλεσε επισήμως και γραπτώς την κυπριακή κυβέρνηση σε συνεργασία, για την κατασκευή, σε κυπριακό έδαφος, μιας πολυμορφικής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου από τα εν λόγω κοιτάσματα, που θα καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες της νήσου αλλά και εξαγωγές προς τον υπόλοιπο κόσμο.

Η ΣΧΕΤΙΚΗ επιστολή προς τον πρόεδρο Χριστόφια αποκαλύφθηκε από τα ΜΜΕ και επιβεβαιώθηκε. Η κυπριακή κυβέρνηση, αλλά και κυρίως τα πολιτικά κόμματα φαίνεται ότι αντιδρούν κατ' αρχήν θετικότατα στην ισραηλινή «πρόκληση». («Είναι η σημαντικότερη πρόκληση που έχει τεθεί ενώπιον της πατρίδας μας τα τελευταία χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ). Φυσικά, τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί οριστικό αν προηγουμένως οι δύο πλευρές δεν εξαντλήσουν τις συζητήσεις τους για τη χρηματοδότηση του σχεδίου, το χρονοδιάγραμμα και τις τεχνικές πλευρές εφαρμογής του.

Με τον ψευδο-διεθνισμό της η Εκπαίδευση δεν μαθαίνει στους νέους ν΄ αγαπούν τη γη τους

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Με το ψευδο-διεθνισμό της η Εκπαίδευση δεν μαθαίνει στους νέους ν΄ αγαπούν τη γη τους.Μην ρωτήσεις κανέναν νέο για τη γη του, για την πατρίδα του. Δεν τη γνωρίζει γιατί δεν την αγαπάει.

Ρώτησε τους νέους που στερήθηκαν την πατρίδα τους, τους Ινδιάνους, τους Παλαιστίνιους, τους Κούρδους... Αγωνίζονται για να αποκτήσουν πατρίδα. Αγαπούν τη γλώσσα τους, τα τραγούδια της, τον τρόπο ζωής τους, το δεσμό με τη γη τους.Το χέρι που έφτιαξε τη γη, λέει ο αρχηγός των Ινδιάνων Σιου, Λούθηρος Όρθια Αρκούδα, έφτιαξε επίσης τον άνθρωπο για το περιβάλλον του.

Ο Χούλιο, κρατούμενος στη δικαστική φυλακή της Λάρισας ήταν χιλιανός ζωγράφος. Μετρούσε τα χρόνια που έμενε στη φυλακή ζωγραφίζοντας κάθε χρόνο ένα άλογο που ανυπομονούσε να τρέξει ελεύθερο προς την πατρίδα. Όταν βγήκε απ΄ τη φυλακή έφερε μαζί του έναν πίνακα που μου τον χάρισε. Έδειχνε εφτά άσπρα άλογα, όσα και τα χρόνια που έμεινε έγκλειστος στη φυλακή, που τρέχουν προς τα νυχτερινά βουνά της πατρίδας του.

Το παλιό Ελληνικό Σχολείο

Εμείς οι νεο-Έλληνες πάντα νοσταλγούμε. Συνηθίζουμε να λέμε ότι το παλαιότερο είναι καλύτερο. Προφανώς δεν είναι πάντα έτσι. Όμως ψυχολογικά ο άνθρωπος νοσταλγεί πάντα εκείνο που δεν έχει. Πολλές φορές δε ωραιοποιεί παλαιότερες απλούστερες κοινωνικές δομείς, ίσως επειδή οι απαιτήσεις της εποχής εκείνης ήταν λιγότερες και μάλλον ευκολώτερες. Αξίζει πάντως να δούμε κάποιες φωτογραφίες από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, που απεικονίζουν τη μαθητική ζωή σε Σχολεία της Πατρίδας μας. Μου τις έστειλε από την Αθήνα η φίλη Καθηγήτρια Dott. Φωτεινή Μπαλή, την οποία ευχαριστώ από καρδιάς.

Ποια η σχέση ανάμεσα στο χάος, το γκάζι, και την γκαζόζα;

Γράφει ο Γιώργος Δαμιανός (τo άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό 4τροχοί)

Η λέξη γκάζι παράγεται από την αρχαία ελληνική λέξη Χάος. Παράξενο; Όχι και τόσο, αρκεί να ακολουθήσετε τα απλά μαθήματα μυθολογίας:

Κατά τον Ησίοδο1, το χάος ορίζεται η πρωτογενής αρχή, όχι όμως ως αφηρημένη έννοια αλλά ως σκοτεινός χώρος γεμάτος νέφη. Αντίθετα, η ορφική κοσμογονία παραδέχεται το χάος ως δεύτερη αρχή του κόσμου μετά το Χρόνο. Ο Πλάτων2αναφέρει ότι από το Χάος γεννήθηκε ο Έρωτας (φτυστός ο πατέρας του, αυτός ο Έρωτας).

Καλά όλα αυτά, θα έλεγε κάποιος. Αλλά, τι σχέση έχουν με το γκάζι;