Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

Αν ήμουν στη φυλακή!

Λαρισινά δοκίμια
Μ.Ε.Λαγκουβάρδου

Αν ήμουν στη φυλακή, το πρώτο πράγμα που θα έκανα είναι να βάλω τους δικούς μου περιορισμούς στον εαυτό μου, πιο αυστηρούς, κι απ΄ τους περιορισμούς της φυλακής.

Η φυλακή θέλει να ξυπνώ το πρωί στις 7, εγώ θα ξυπνώ στις 6. Η φυλακή θέλει να μην προσεύχομαι το πρωί, εγώ θα βάλω ώρα προσευχής τις 6 με 7.

Η φυλακή θέλει να μην ασκούμαι, εγώ θα βάλω ώρα άσκησης σωματικής τις 7 με 7 και 30΄. Η φυλακή θέλει να μην ξέρω πόσο τρώω, εγώ θα σημειώνω ακριβώς τί τρώω και πόσο.

Πόσοι από αυτούς που θέλουν να χάσουν βάρος γιατί είναι παχύσαρκοι ή υπέρβαροι, δεν ξέρουν πόσο τρώνε;

Η φυλακή θέλει να μην έχω επίγνωση ακόμα και στα αυτονόητα, εγώ θα έχω επίγνωση και στο παραμικρό και θα το σημειώνω.

Μόνο αυτό που γράφεις έχει σημασία για την επίγνωση. Ό,τι σκεφτόμαστε, ό,τι νιώθουμε, ό,τι θέλουμε, αν δεν το γράψουμε είναι απλώς ονειροπόλημα. Μόνο όταν το γράψουμε πλησιάζει την πραγματικότητα.

Το γράψιμο είναι γλυκό. Μάθε να γράφεις για να θεραπευτείς. Το γράψιμο θα μας διδάξει ότι είμαστε άρρωστοι και ότι χρειαζόμαστε θεραπεία και τί είδους θεραπεία.

Εννοώ το γράψιμο ως προσευχή. Δεν γράφουμε, αν δεν έχουμε σημείο αναφοράς τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό.

Αν ήμουν στη φυλακή... μα είμαι στη φυλακή. Γι΄ αυτό έχω επίγνωση και γι΄ αυτό αυτοπεριορίζομαι.

Για όλα αυτά χρειάζεσαι θέληση. Πρέπει να ασκήσεις τη θέλησή σου. Πώς ασκείς τη θέλησή σου; Ασκείς τη θέλησή σου με το να της βάζεις εμπόδια. Δεν δυναμώνει η θέλησή σου με τα εμπόδια που σε βάζουν οι άλλοι, κυρίως ο διάολος, γιατί αυτός έχει ως σπορ να βάζει εμπόδια. Όλα τα εμπόδια είναι δικά του.

Η θέλησή σου δυναμώνει όταν εσύ ο ίδιος βάζεις εμπόδια στη θέλησή σου. Αυτοπεριορίζεσαι. Αν δεν μπορείς να βάλεις εμπόδια εσύ ο ίδιος στη θέλησή σου, ούτε για την ελευθερία είσαι άξιος.

Ποιος είναι άξιος για την ελευθερία; Είναι άξιος αυτός που υπακούει μόνο γιατί φοβάται την τιμωρία; Αυτοί που υπακούουν από το φόβο της τιμωρίας δεν είναι ελεύθεροι ούτε θέλουν να είναι ελεύθεροι. Προ της βίας έρπουν, προ της αδυναμίας μεταβάλλονται εις θηρία. "Ξέρω τί θηρίο θα ήσουν, αν δεν φοβόσουν ένα θηρίο".

Είναι άξιος για την ελευθερία ο υστερόβουλος, αυτός που υποκρίνεται ότι αγαπάει την ελευθερία, ενώ απλώς είναι υστερόβουλος και προσδοκάει οφέλη από την ελευθερία;

Ελεύθερος είναι μόνον ο ανιδιοτελής, ο αθώος. Πόσο ευτυχισμένος είναι ο ανιδιοτελής. Μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται.

Ποιος είναι ανιδιοτελής σε μια εποχή όπου η μεγαλύτερη αξία είναι ο υλισμός;

Πιστεύεις σ΄ αυτά τα παραμύθια που γράφεις, μου είπε κάποιος γνωστός μου. Δεν εκπλήττομαι που ονομάζεις παραμύθια την Πίστη στην Ορθοδοξία, του λέω, που θέλεις να είμαι μεμψίμοιρος. Η Ορθοδοξία δεν είναι μεμψιμοιρία. Αν, όταν ακούει ένας αιρετικός ή ένας άθεος για την Ορθοδοξία, δεν γελάει ή δεν σκανδαλίζεται, αυτή δεν είναι Ορθοδοξία.

Η Ορθοδοξία είναι μωρία για τους αιρετικούς και σκάνδαλο για τους Ιουδαίους.

moschoblog.blogspot.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου