Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014

Η εικόνα του καταρρέοντος σκηνικού…

Το σκηνικό καταρρέει. Αυτό το γνωρίζουν οι πάντες γι αυτό και η «αγωνία του θανάτου» είναι ζωγραφισμένη έντονα πάνω στα πρόσωπα ΟΛΩΝ των κατοχικών δυνάμεων, ιδιαίτερα στα πρόσωπα των κυβερνητικών ανδρεικέλων…
Ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος είναι οι πρώτοι που νιώθουν την πνοή του θανάτου γι αυτό και έχουν χάσει κάθε έλεγχο και κάθε όριο του πανικού τους: Αυτός πλέον ζωγραφίζεται καθαρά στα αγωνιώδη παραληρήματα του ψεύδους και της ηλιθιότητας που ξερνούν καθημερινά…

Ο Βενιζέλος, εδώ, κρατάει τα σκήπτρα: Η καρατόμησή του θα είναι πιο οδυνηρή…

Ας συνθέσουμε, όμως, συνοπτικά αυτό το καταρρέον σκηνικού του τρόμου για το καθεστώς:

Άνθρωποι που δεν υπήρξαν ποτέ

Η προσωπογραφία του Ντοστογιέφκσι
στον ομώνυμο σταθμό του Μετρό
στη Μόσχα.
«Όσο για μένα, στη ζωή μου έφτασα στα άκρα – εκείνο που εσείς δεν τολμάτε ούτε στο μισό δρόμο να φέρετε, από δειλία. Κι ακόμη, παίρνετε τη δειλία σας για φρονιμάδα και παρηγοριόσαστε ξεγελώντας τον εαυτό σας. Γι' αυτό το λόγο ίσως να είμαι πιο ζωντανός από σας. [...] Δεν ξέρουμε ακόμη που υπάρχει τώρα εκείνο που είναι ζωντανό, από τι είναι και πώς ονομάζεται. Αφήστε μας μόνους, χωρίς βιβλία, κι αμέσως θα πελαγώσουμε, θα τα μπερδέψουμε· δεν θα ξέρουμε που να στηριχτούμε και σε τι να αφοσιωθούμε, δεν θα ξέρουμε τι πρέπει να αγαπήσουμε ή να μισήσουμε, τι πρέπει να εκτιμήσουμε ή να περιφρονήσουμε. Βαριόμαστε ακόμη και που είμαστε άνθρωποι, άνθρωποι με σάρκα και οστά αληθινά. [...] Γυρεύουμε να γίνουμε ένας τύπος γενικού ανθρώπου που δεν υπήρξε ποτέ. Είμαστε πεθαμένοι μόλις γεννηθούμε και χρόνια, και χρόνια μας γεννούν πατέρες που δεν είναι ζωντανοί».
Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, «Το Υπόγειο», εκδόσεις Γράμματα, σελ. 140

Και η Ιαπωνία (όπως και η Γερμανία) κάρβουνο (για υποκατάσταση ηλεκτροπαραγωγής από πυρηνικά)

bloomberg.com

Η σταθερότητα του ψόφου

Ενδιαφέρουσα και ενδεικτική της κυβερνητικής πολιτικής η είδηση για τους «μνηστήρες» του «Ερρίκος Ντυνάν».

Πρώτο ενδιαφέρον σημείο: Το «Ερρίκος Ντυνάν» διεκδικείται από το «Ιατρικό Αθηνών» του Αποστολόπουλου, το «Υγεία» που ανήκει στον όμιλο της MIG, το πολυμετοχικό «ΙΑΣΩ», το «Μετροπόλιταν» του οποίου βασικοί μέτοχοι είναι ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος και ο επιχειρηματίας Β. Θεοχαράκης και η «Ευρωκλινική» συμφερόντων της Global Finance του Αγγέλου Πλακόπητα.

Δεύτερο ενδιαφέρον σημείο: Το διαγωνισμό για το «Ερρίκος Ντυνάν» ανέλαβε η Τράπεζα Πειραιώς καθώς είναι ο βασικός πιστωτής του Ιδρύματος. Η Τράπεζα Πειραιώς, όμως, δεν ήταν εξ αρχής πιστωτής του «Ερρίκος Ντυνάν», αλλά έγινε από τη στιγμή που ανέλαβε το δάνειο που είχε πάρει το «Ερρίκος Ντυνάν», ύψους 96 εκατομμυρίων, από τη Marfin Popular Bank στην Κύπρο. Και τώρα ας ξαναδούμε ποιοι διεκδικούν το «Ερρίκος Ντυνάν». Το «Υγεία» που ανήκει στον όμιλο της MIG κτλ, κτλ…